Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/d/5/0/skolekammeraten.dk/httpd.www/forum5/mods/bbcode/bbcode.php on line 91 Warning: foreach() argument must be of type array|object, bool given in /customers/d/5/0/skolekammeraten.dk/httpd.www/forum5/mods/replace/replace.php on line 17 Warning: foreach() argument must be of type array|object, bool given in /customers/d/5/0/skolekammeraten.dk/httpd.www/forum5/mods/replace/replace.php on line 17 Skolekammeratens Fora ::         100 års Jubilæum :: Sensation: 99-årig får ny fødselsdag!
        100 års Jubilæum : Ø.S.
Gå til tråd: ForegåendeNæste
Gå til: ForumlisteEmnerNyt emneSøgLog ind
Gå til side:  12Næste
Aktuel side:1 af 2
Sensation: 99-årig får ny fødselsdag!
Indsendt af: Jørgen Grandt (---.k224.webspeed.dk)
Dato: 11/09-05 23:08

Så er det åbenbart definitivt:
Nogen har besluttet at Østrigsgades Skoles fødselsdag fra og med i år, hvor skolen fyldte 99, skal være august! Og aldrig mere den 1. april som jo ellers er den rigtige dato. I august er der bedre chancer for godt vejr.

"Vi har (...) fastsat august som officiel dato", siger skoleleder Torben Vorstrup i et indlæg her i jubilæumsforummet. Nu er august jo en måned og ikke en dato! Og derfor kan man aldrig i forvejen vide om man mener 13. august eller 31. august; men lad det nu ligge.

Hvad der er langt sværere blot at lade ligge er den evige strid om "nye koste, nye ideer" kontra sædvane og traditioner. Er alt nyt godt og alt gammelt skidt? Vel er Plejer død, gudfader bevares, men at flytte en offentlig institutions 100-års jubilæum 4-5 måneder frem i tid svarer næsten til dengang Danmarks Radio droppede rådhusklokkerne hver time.

Skolens tre tidligere jubilæer - 25-, 50- og 75-års - blev alle afviklet i dagene lige omkring 1. april uanset vind og vejr. Men 100-års-dagen i 2006 plus alle fremtidige skolefødselsdage skal altså rykkes frem til sidste halvdel af august. For da er vejret nok bedre, hehe. Og ungerne har brug for lidt festivitas oven på en kedelig sommerferie?

Lad os for sjovs skyld (nej, gu er det ikke sjovt) drage en tænkt parallel: Frederik og Mary blev gift en sommerdag, men de vil hellere holde deres bryllupsdage i november, for da er der sjældent risiko for hedebølge i Danmark. Da sveder folk ikke så meget.

Forbindtligst: Jørgen Grandt

Re: Sensation: 99-årig får ny fødselsdag!
Indsendt af: Torben Vorstrup (195.231.210.---)
Dato: 15/09-05 10:23

Kære Jørgen.

For god ordens skyld er vi som jeg nævner lig med 45 medarbejdere og 1 hel skolebestyrelse.

Vi mener at en vigtig ting ved en fødselsdag er de "kunder" vi har på skolen. Derfor er børnene selvfølgelig med.

Jeg beklager selvfølgelig - og det mener jeg - at vi ikke kan følge dit ønske.

De personer, der planlægger dagen er jo samtidig på arbejde dagligt og der er en del ting, der skal falde på plads selv om vi har haft 99 år til planlægningen. Jeg selv dog kun ca. 1 år.

Mit tilbud om en markering af 100 årsdagen står ved magt, hvis nogle af jer vil arrangere. Jeg finder lokalerne.

mvh

Torben Vorstrup

Re: Sensation: 99-årig får ny fødselsdag!
Indsendt af: Jørgen Grandt (---.k224.webspeed.dk)
Dato: 15/09-05 16:30

Gå til side:  12Næste
Aktuel side:1 af 2

Gå til: ForumlisteEmnerSøgLog ind
Desværre kan kun registrerede brugere skrive i dette forum.